Автоматизація доставки квітів разом з iiko
На даний момент, напевно, складно знайти сферу і галузь бізнесу, яка не прагнула б до автоматизації повсякденних операцій і обліку. У закладах громадського харчування вже давно наявність облікової системи є стандартом: невеликі кав’ярні, наприклад, можуть використовувати базову функціональність серйозних облікових систем і вести складський облік з тарифом iikoCloudStart. Завдяки наявності партнерів iiko (Айко) в Харкові, рестораторам вже кілька років доступна версія хмарного рішення iikoCloud з різними тарифними планами. Керівник при цьому отримує необхідну глибину обліку: він в будь-який момент часу знає про те скільки і якого товару у нього є на складі, чи варто замовити каву, або залишку вистачить на місяць торгівлі. Складський облік, звичайно, це не те, що дозволяє в повній мірі керувати бізнесом, адже крім нього є ще й фінансовий, і управлінський облік, і управління маркетингової складової. Багато підприємців, освоївшись в одній сфері, часто пробують себе в суміжній.
Для Харкова вже досить поширеною стала практика, коли робота кав’ярні поєднується з послугами квіткових салонів, а налагодивши доставку готових страв, можна сміливо братися за доставку квіткових букетів або продуктів з маркету. У період карантину та його обмежень харків’яни вже звикли і оцінили зручність послуги доставки всього підряд, і нерідко використовують такі послуги щодня.
Давайте подивимося, що ж спільного в процесах ресторанного бізнесу та квіткового.
«Головне – свіжість продуктів!» Під цим гаслом виступають як успішні ресторани, так і квіткові салони, в які хочеться повертатися знову, щоб зробити приємне дорогій людині. Запорукою свіжості, природно, є правильне управління запасами сировини і безперервна робота з постачальниками.
Повинно бути смачно / красиво! Кожен шеф-кухар, вигадуючи шедевр, намагається домогтися стабільності результату. Іншими словами, ми говоримо про стандартизацію. У цьому основним інструментом відповідності є техніко-технологічна карта, яка б описувала склад страви і повний процес його приготування, а також вихідні параметри сировини і кінцеві вимоги до оформлення. У квітковому магазині «страва» – це букет, який також містить всі необхідні «інгредієнти» – елементи рослин і квітів, упаковку та інші витратні матеріали.
Оперативність і точність! Букет повинен бути доставлений адресату вчасно і саме такий, який було заброньовано. Мало хто, подивившись на красиві фото на сайті або в меню, хотів би отримати несподіваний результат: гастрономічні сюрпризи погано відгукуються на лояльності наших гостей, оскільки смакові переваги занадто суб’єктивні. Але ще менше людей хотіли б бачити ненависні гладіолуси замість троянд, або квіти не такого кольору і якості, які були ними обрані. Беручи до уваги алергічні особливості організму людини, а також суб’єктивність смаків, подібну гастрономічній, помилитися квітами ще неприємніше. Основна маса замовлень припадає на святкові або важливі дати, зіпсувати свято – все одно, що викинути репутацію вашого салону в смітник. Тому важливо, щоб в системі могли бути відображені точні коментарі щодо часу доставки, складу замовлення і детального коментаря до нього.
Працюючи з доставкою квітів, неможливо не згадати швидкоплинність «життя» вихідного матеріалу: ви обов’язково стикаєтеся з тим, товар втрачає вигляд або просто псується з різних причин. Всі ці супутні втрати необхідно врахувати не тільки з точки зору витрат товарів, але і з точки зору витрат підприємства. Проаналізувавши причини і усунувши їх, набагато простіше надалі не допускати перевищення показника витрат.
Розробники iiko вже тривалий час займаються дослідженнями в області прогнозування замовлень продукції з використанням засобів штучного інтелекту, що дозволяє уникати більшості витрат і заробляти більше. За статистикою компанії, завдяки точності прогнозу багато підприємств скоротили природні втрати продукції через псування на 40-60%. Якщо говорити про бракераж, система списання в програмі iiko організована зрозумілим і економічно правильним алгоритмом, який дозволить вести повний товарний облік салону квітів.
У висновку хотілося б ще раз відзначити, що ресторанний бізнес має масу схожих рис з бізнесом з продажу квітів або їх доставці. Обидві сфери вимагають методичного підходу до обліку, в якому, як відомо, дрібниць не буває. Спробуйте автоматизувати вашу роботу разом з нами, і ми порахуємо, скільки ви заощадите вже в перший місяць роботи!
2020-10-20