Організація служби доставки їжі разом з iiko
2020 рік знатно трансформував ринок, змінив нашу реальність і перебудували не один бізнес. Підприємства з оффлайн-продуктом стрімко перебиралися в інтернет, а ті, хто здійснював інтернет-діяльність, не завжди могли обробити зростаючий шквал замовлень. У зв’язку з цим значно зросли ціни на послуги розробників додатків і веб-сайтів, а серед недостатніх кадрів в кафе опинився кур’єр для доставки готової їжі.
За статистикою наших клієнтів-доставок, 42% не відчули різкого зростання кількості замовлень, як припускали спочатку карантину. Проте, через зупинки роботи кафе в карантин, різкий спад відчувся у стандартних місць локального обслуговування. Ресторанам, які не мали власної доставки, довелося максимально скорочувати видаткову частину, вибірково розраховувати співробітників, і вводити інструменти для роботи онлайн. Ті, хто ще не укладав договорів з агрегаторами їжі, прискорилися. Багато хто з підприємців, ретельно прорахувавши вкладення, вкладали залишки фінансової подушки в організацію власної доставки, і досягли успіху на цьому терені.
Наступив осінній сезон дав нам зрозуміти, що криза не оминула, і загроза закриття прямо пропорційна кількості захворілих в місті. Зонування дозволило працювати у всіх зонах, крім червоної. І ось Харків вже на порозі нової хвилі карантину.
Ми постаралися зібрати кілька порад для тих, у кого все ще основний потік продажів – це оффлайн-кафе.
Що потрібно для відкриття служби доставки їжі?
- У звичайний час ви довго працюєте над іміджем і внутрішнім оформленням свого закладу, ретельно продумуєте дизайн, вивіску, інші супутні деталі проекту, починаючи від назви, закінчуючи серветками. На жаль, коли час працює проти нас, ми повинні поставити розробникам базові необхідності: зручність оформлення замовлення, простоту інтерфейсу і привабливий асортимент. Наймаємо досвідченого фуд-фотографа, а фантазії веб-дизайнера спрощуємо до рамок максимально наітівного інтерфейсу. Згодом ви зможете доробити те, чим би ви хотіли урізноманітнити ваш сайт, але для старту цього достатньо.
- Ваша система звітності відтепер повинна сигналізувати про два підрозділи, не змішуючи дані про продажі. Рекламний бюджет доставки буде значно оптимізований, якщо спосіб реклами буде обиратися в залежності від оперативних даних про продажі, пікових навантаженнях і мінімально навантаженого часу. Відповідно, ви зможете розрахувати необхідну кількість персоналу і вічне прокляття доставок «є кур’єри – немає замовлень, є замовлення – немає кур’єрів» вас торкнеться в меншій мірі.
- Автоматизація процесів прийому і обробки замовлення – необхідність, а не розкіш. За допомогою iikoApiDelivery ви з легкістю організуєте передачу оформлених замовлень з вашого нового сайту прямо до оператора кол-центру. Їй не доведеться переносити всі дані вручну, що значно економить час обробки і дає решті команди можливість отримати замовлення раніше. А значить, раніше приготувати, упакувати і доставити замовлення клієнту. В холодну пору року швидкість доставки має величезне значення, часто-густо від неї залежить якість вашої їжі, не кажучи вже про смак.
- Собівартість вашої продукції на доставку буде збільшена на суму її упаковки, так що до фудкосту доведеться додати бокси, прилади, коробки, пакети і т.д. Тут ми знову повертаємося до питань автоматизації, тому що обсяг вашого прибутку безпосередньо залежить від коректності її підрахунку. Рано чи пізно, але вам доведеться перейти на сучасну програму обліку для доставки їжі.
Підсумуємо ми просто: доставка їжі – це, безумовно, окремий проект. З чималими вкладеннями і всіма витікаючими наслідками: доп.персонал, обладнання, місце на складі, навантаження на кухню… Але в разі карантину, коли вибір очевидний (возити їжу або закритися), звичайно ж, це те, що може допомогти не тільки вижити в непростий період для галузі, а й заробити в перспективі.
2020-10-20