Головна

Наш блог

Вибір системи автоматизації для підприємства iiko

Перед кожним ресторатором рано чи пізно постає питання про те, якою системою автоматизації він буде користуватися у себе в закладі.

Принципова різниця між ними – це тип розміщення. Існують хмарні системи обліку і ті, які розміщені на ваш персональний комп’ютер. Однак для нас, як і для наших клієнтів, різниця видна з кожним днем ​​все більше і більше: це і робота ПО за форс-мажорних обставин, і регулярні оновлення системи, і зручні смарт-рішення для персоналу.

Найголовнішим критерієм якості системи обліку для нас є його коректність, відповідність економічної та практичної складової.

Наша статистика за останні 3 роки говорить про перевагу iiko над іншими існуючими програмами обліку. Давайте розберемося, чим відрізняються найпопулярніші системи обліку і в чому ми маємо таку статистику.

iiko або r-keeper?

Система обліку r-keeper користується довірою рестораторів вже більше 20-ти років, на ринку вона присутня давно, відпрацьована для багатьох позицій персоналу на роботу у фронтальній частині закладу (зал, офіціантські станції і т.д.).

Ще одною безумовною перевагою r-keeper є той факт, що більша частина управлінців, бухгалтерів і калькуляторів вже вивчили це ПЗ. І при автоматизації закладу з великою ймовірність у вас буде не один співробітник, якому не потрібне навчання. З іншого боку, у цієї наглядності є і друга сторона, негативна (а ми з вами знаємо, що досвідчений калькулятор в компанії з керуючим і шеф-кухарем – це команда, яка може діяти в першу чергу в своїх інтересах).

І, нарешті, останнім головним недоліком автоматизації з r-keeper я виділяю для себе децентралізацію. 98% користувачів r-keeper щодня використовують в роботі такі програми, як StoreHouse, 1с Бухгалтерія, а при формуванні щомісячних звітів для власника керівник переносить всі показники в таблицю Exel (ми ж знаємо, що саме тримає на собі всю фінансову систему в світі?=)

Таким чином, r-keeper досить застаріла система автоматизації, яку більш детально ми розглядати вже не будемо в силу зазначених причин.

Вимоги до системи обліку

Давайте розберемося, чого ж ми все-таки хочемо від програми обліку в першу чергу?

Мета будь-якого бізнесу – прибуток, і результатом діяльності підприємця є також прибуток. Метою складського обліку є тотальний контроль собівартості, а управлінського – можливість впливати на прибуток.

Цілі і завдання автоматизації включають в себе: облік продажів, ведення товарно-складського обліку, управлінського і фінансового обліку, маркетинг, взаємодію з клієнтами / гостями. І це тільки лише верхівка айсберга.

Які ж ми висуваємо вимоги до системи обліку?

  1. Точність і зрозумілість цифр. Тут можна нічого не пояснювати: одні й ті ж показники в різних звітах повинні бути ідентичними, ми повинні завжди розуміти, з чого вони складаються.
  2. Повна картина. Програма містить повний набір даних для аналізу (виручка, собівартість на поточний момент часу, витрати, стан балансу підприємства, рух грошових коштів). Якщо ваша програма обліку не містить в собі основних показників, або для повноти картини потрібно використання декількох програм, частина інформації буде залишатися «не при справах» або банально губитися.
  3. Своєчасність. Сфера громадського харчування дуже динамічна, і затягнуті результати тут недоречні. Ви, як власник, звичайно ж хочете знати, як і що відбувається з вашим бізнесом сьогодні. Як то кажуть, час – гроші.
  4. Простота і зрозумілість. Чим простіше отримати дані для аналізу, тим швидше вони потрапляють на екран вашого гаджета. Чим простіше ланцюжок підрахунків, тим легше знайти в ній помилки. Простота і зрозумілість – запорука фінансового обліку, так само, як і запорука вашого успіху в бізнесі.
  5. Розподіл ролей. Думаю, багато хто погодиться з тим, що чим чіткіше окреслена зона відповідальності співробітника, тим зрозуміліше йому його робота, тим швидше персонал адаптується на новому місці. Ми завжди керуємося принципом максимальної концентрації, і хотіли б бачити чіткий, зрозумілий, максимально детальний план прав доступу для кожної посади в ресторані. Якщо потрібно, щоб офіціант міг бачити тільки свої відкриті столи, і більш нічого – це повинно бути так. Без «але».
  6. Відповідність практики і теорії. Розуміння економічного аналізу у кожного підприємця може відрізнятися, однак цілі бізнесу, як ми згадували вище, однакові для всіх. Іноді нам доводиться пояснювати клієнтам, що облік придумали не вчора, і наш досвід, як автоматизаторів, підтверджений сотнями успішних проектів на ринку України. Якщо хочеш отримати прибуток – не вигадуй велосипед. Користуйся простими, зрозумілими звітами, перевіряй показники між ними. Спирайся на актуальні цифри.

Бізнес в закладах громадського харчування – це «зараз», «сьогодні», «завтра». Ні в якому разі ні «вчора» і «тиждень тому». Ми на цьому наполягаємо.

 

2020-10-20